Monday, December 26, 2011

[Babai Jahiliyah]


masa saya tengok video ni, saya ada di library. mula2 saya rasa video ni adalah typical malay video tapi saya play jugak . tapi, hakikatnya saya salah...

video ni membuatkan saya menangis di library . video ini memang nampak macam "apelah sangat".. tapi jujurnya, cuba tekan play. saya harap anda akan terkesan sama seperti saya terkesan. hidup kita penuh dengan unsur2 jahiliyyah, dan alhamdulillah, kita sentiasa dekat dengan manusia2 tertentu untuk kembali mengingatkan kita. rupanya kita lupa, Allah hantar manusia2 tersebut straight kepada kita kerana Allah tahu, jauh di lubuk hati kita, kita mahukan sesuatu yang baik untuk diri kita. maka mereka2 ini lah catalyst yang akan melonjakkan kita ke jalan yang diredhai Allah..subhanallah!

sayonara jahiliyyah.

tamat.

No comments:

Post a Comment