Saturday, March 30, 2013

dah tua

last week was my brother's big day.

saya tiga beradik. abang yang sulung. saya kedua, adik last. abang 25 tahun, saya anak perempuan tunggal, berusia 23 tahun adik 17 tahun.

bila abang kahwin, satu perkara yang memang dah expect akan ditanya masa time kenduri tu adelah, " abang dah, awak bila lagi", " abg awak tahun ni, awak tahun depan la ek" etc

dulu, saya rasa saya boleh jawab soalan tu dengan jawapan " lambat lagi" memandangkan terasa masih muda  di usia 23 tahun ni.

tapi, bila kawan2 ramai yang dah tunang, dah kahwin dan ada yang menunggu kelahiran anak sulung, saya rasa saya kena tukar jawapan kepada persoalan orang ramai.

jadi, masa kenduri hari tu, seperti yang di expect, soalan2 tu timbul.

maka , bila orang bertanya ,

" abg sudah, awak bila lagi?" , " lepas ni awak pulak", " tahun depan awak pulak"

jawapan saya,

" insyaallah, amin".

nak jawab "lambat lagi" tak sampai hati sebab environment seakan memberitahu, awak sudah tua.




No comments:

Post a Comment