Thursday, November 11, 2010

memohon rahmat Ilahi

bismillah

syukur alhamdullillah masih d beri peluang untuk bernafas d muka bumi ni n masih d beri masa untuk merebut peluang menjadi ahli syurga.. tp adekah nikmat yg d beri aku dah gunekan sebaik mungkin d jalan Allah? sumthing yg aku perlu muhasabah setiap hr..

lately ni, masalah demi masalah dtg bertandg, bukan lah pde diri aku directly, tp kluarga aku.. ibarat cubit paha kiri,paha kanan yg terasa.. :( pe pun, aku x pernah putus2 keluarga aku dpt kembali ke jalan hidayah, jln yg semua muslimin dambakan untuk hr "esok"..

n alhamdulillah, satu kerisauan dlm fikiran aku dah pun setel, baru setel. meski orng tu rse mcm dis was bad news for him or her, tp aku thu, hikmah d sebalik sume ni jauh lg baik dr ape yg kite bygkan.. alhamdulillah,, x henti aku ucap syukur bile dpt thu brte ni,,, bukan gembire atas penderitaan orng lain, tp aku gembire, kejadian ni dah selamatkan die dr salah satu dugaan dunia yg x kan penah berhenti menhgantui kite sume.. alhamdulillah..

n aku skrng kne muhasabah diri, muhasabah hati, didik hati untuk menerima kenyataan n menjadikan ape yg aku lalui skrng sbg satu batu kecil, yg menyekat jalan hidup aku untuk trus menyusuri jln2 d hadapan, namun, aku harap aku dpt alihkan batu kecil ni dgn hati yg terbuka even aku rse bnde ni sgt lah x fair pde diri aku n i believe mmg x de bnde yg manusia lakukan d dunia ni yg fair untuk sume orng n aku adelah salh sorng mangsa.. ape pun, sbg hamba Allah, aku pcye, ni jln terbaik Allah berikan pde aku, Allah menjentik aku untuk sedar yg aku dah bnyak lalai dlm hidup ni, n He want me to get back on the track.. Allah, aku hambaMu yg lalai, tp x bermakna aku nak hidup ni sentiasa dlm level ni sampai lah ke akhir nafas aku.. hnya Engkau yg berhak atas hidup ku ini.. terima kasih atas "jentikan " ini.. sungguh, U noe better .. :)

x de ape yg aku dambakan dlm doa aku setiap mase melainkan aku mengharap pengampunan dosa2 kami semua dr Mu, n mengharapkan mse yg depan lg baik dr ape yg kami lalui skrng.. ape pun, pade Engkau kami berserah diri, Ya Allah...

ok lah, esok bermula lg satu hari yg aku dah plan dgn cantek.. manusia merncg, Allah jugak menentukan... berkatilah hidup kami semua...

ok lah, nite r getting darker, gettin empty.. perlu tdo dulu untuk tnge esok hari,,

jazakillah, alhamdulillah, Allah...

salam

No comments:

Post a Comment