Friday, March 2, 2012

diuji

lama saya menyepi dari blogging sebab kan kehidupan yang saya lalui sekarang ni, tersangat lah sibuk.

dalam kesibukan projek, belajar, usrah etc, saya teringat..

satu masa dulu, saya selalu mengingatkan diri saya, dakwah no 1, tetapi belajar bukan no 2.

tapi, Allah itu maha Kaya,

Dia menguji apa yang telah saya cakapkan selama ini.

kehidupan sebagai pelajar tahun akhir, sangat memenatkan. disamping program2 yang dah di atur untuk pergerakan dakwah di unim ni. sampaikan saya merasakan, saya perlu mengurangkan aktiviti2 dakwah untuk memfokuskan kepada pelajaran saya.

tapi,

saya tersentak. apa sudah jadi dengan pegangan saya selama ini? kenapa sekarang semuanya perlu bertukar position?

jujur, saya penat. tapi saya sangat bersyukur punya akhwat dan usrahmate yang sangat membantu memberi kata2 semangat kepada saya. Tuhan sahaja tahu segala keletihan, putus asa dan pengharapan yang saya lalui. saya tahu, mujahdah itu sangat berat dan harus berterusan. ya Allah, saya cuma berharap saya dapat bertahan dengan apa yang saya lalui sekarang.

“Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: ”Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi?. Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta”. (Surah Al-Ankabut ayat 2-3)

semoga saya tsabat dalam jalan dakwah ini ....

ameen..

No comments:

Post a Comment