Tuesday, February 19, 2013

not now

tahun ni insyaallah 23 tahun. ada orang cakap, masih muda untuk berkahwin.. ada orang cakap, sudah sampai waktu untuk berkahwin..

bagi saya, rasa untuk berkahwin itu, ada. teringin untuk berkahwin itu, ada. tapi kalau betul-betul untuk berkahwin itu, tiada..

bila melihat abang saya berkahwin, sedikit sebanyak membuka mata saya tentang alam perkahwinan. bukan mudah.. kalau kau tak didik dia ke jalan yg betul, neraka lah jawabnya.. kalau dah masuk bab neraka ni, bukanlah perkara yang boleh cakap, alah, ok je tu.. alah, rileks lah.. tak semudah itu.. isteri, kalau kau buat sesuatu tanpa redha sang suami meskipun puasa ganti atau ke rumah jiran, tangungglah nanti di sana..

bukan untuk mengatakan ke"scary" an dunia rumah tangga. tapi lebih kepada bersiaplah sesiapnya, sebelum melangkah ke alam itu. huhu.. sesiapa yang dah melangkah ke alam itu, dan bertahan sampai ke hujung nyawa, memang saya respect.. kata orang, sebelum nikah semuanya disimpan rapi di dalam kocek. bila sudah sah, keluarlah diri yang sebenarnya.. huhu

mulanya, saya rasa biasa saja. boleh di tahan lagi nafsu dan keinginan untuk berkahwin.. saya rasa, ok, kahwin is not my priority rite now. tapi bila terjadi sesuatu baru2 ini, saya rasa oh, ini betul-betul terjadi. kau tidak lagi muda untuk menolak semuanya.. tapi bila dah cool down perkara tu, dan bila datang ke tempat baru ini, setiap masa saya di tanya tentang bila nak caari jodoh, jom kita isi borang bm, bila jalan-jalan di kampus carilah sumber inspirasi etc. setiap masa! walhal saya baru 2 hari di sini..

huhu.. saya tak tahu nak berkongsi dengan sesiapa di sini mengenai hal ini.. saya cuma ada blog untuk luahkan apa saya rasa. huhu.. saya datang ke sini dengan niat memulakan hidup yang baru dalam masa yang sama ingin meletakkan hasrat berkahwin sejauh mungkin.. tapi u know kan, bila kau seorang berfikir begitu, sedangkan yang lain berfikiran sebaliknya, sumtimes semua ini sangat menyesakkan dada.

mungkin juga saya yang paling muda di sini, dan range usia mereka antara 25-27. mungkin mmg itu lah yang seharusnya difikirkan di usia mereka. cuma, kenapa saya terlekat di sini?? huhuhu..

entah lah.. sumtimes apa yang kita rasa dan yang kita fikirkan tak sama dengan apa yang di tulis. huhu.. keadaan mcm ni buat saya nak balik rumah sangat2.. huhu.. sebab tu saya cuma terperuk di bilik.. yang lain pergi berjalan dari bilik ke bilik dan berbincang hal tadi.. tpi kalau dah diorang datang ke bilik, ape lagi nak di buat. layankan je lah..

hai lah.. baru dua hari.. semoga saya bertahan untuk setahun dan setengah yang mendatang... (@-@)

No comments:

Post a Comment