Monday, April 2, 2012

kenapa?

boleh je Allah nak matikan saya masa saya berbuat dosa satu masa dahulu. boleh je kalau Allah matikan saya ketika saya berbuat benda2 lagha.

boleh. boleh sangat!!

tapi, kenapa saya masih bernafas sampai saat ini? malah, Allah tutup aib masa lalu saya tanpa ada orang tahu.

kenapa?

air mata saya menitis.

Allah masih hidupkan saya wallaupun saya banyak sangat lalai. Alah masih memberi saya peluang untuk munasabah balik apa yang dah saya lakukan. Allah masih nak saya memohon taubat dan kembali mengutip pahala sebanyak2 nya sebelum sampai masa saya dipanggil menghadap-Nya.

semua tu Allah buat tidak lain kerana Allah masih sayangkan saya.

walhal, kalau Allah  matikan saya sekalipun, isam tak kan goyah walau sikit pun. kuasa Allah tak kan berkurang walau sikitpun.

sungguh,

saya hanya seorang hamba yang lemah.

1 comment: