Monday, April 2, 2012

tarbiyyah Allah untuk saya

hari ni hidup sungguh tak bermotivasi. serabut sangat hidup. buat ini tak kena, itu tak kena.

then, dapat mesej dari kawan. ajak temankan die ke pekan. so, saya siap2, saya terus temankan die.

n then, masuk ke dalam satu kedai. memang aim nak beli majalah solusi. sambil temankan die tu, saya pun selak2 artikel dalam majalah solusi.

terpandang satu perenggan yang tulis mcm ni. "jika bersedih dan tidak bersemangat, carilah kembali semangat tersebut di sebalik penciptaan alam ini. ini kerana di sebalik alam ini tersirat kasih sayang Allah terhadap makhluk-Nya. sanggupkah kita menjadi insan yang lemah longlai dan tidak bermaya, sedangkan Allah telah membekalkan segala kemudahan buat hamba-Nya? "

sweet kan tarbiyyah Allah ni? Tak perlu pun berjumpa pakar motivasi mana2. Allah dah memujuk saya dengan cara paling manis sebegini..

saya terharu.. :'(

2 comments: