Wednesday, February 16, 2011

doakan aku wahai saudaraku..

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah, mata masih terbuka untuk melihat keindahan alam, mulut masih bisa bicara untuk sampaikan ayat2 ALLAH, telinga masih mampu mndengar alunan2 suci kalamullah.. semuanya masih seperti semalam,,, yg membezakan semalam dan hari ni just semalam, aku seorang pelajar biasa di unim, tapi hari ni, aku dah punya tanggungjawab besar atas unim ni sendiri... satu jawatan yang boleh menghumbankan aku ke dalam neraka andai aku tak melaksanakan tanggungjwab aku dlm society ni,,, bukan mudah untuk terima tawaran ni, tambah2 student 2 melayu unim bukanlah sperti typical student, tmbah pulak, aku bukan lah orang yang terbaik di kalangan mereka, tapi, bukan satu yang mustahil untuk aku ubah semua ni dengan masa yang ada selagi aku berusaha untuk meletakkan diri aku di jalan ni sepenuh hati dan seikhlas mungkin...

doakan aku wahai saudara2 ku..

ujian demi ujian, datang tanpa aku duga.. di saat aku rasa aku bersedia untuk bersendiri, jelas,,, bayang2 kamu membayangi diri ini... ya ALLAH, kuatkanlah hati ini.... aku sendiri tak mengharapkan pengakhiran sebegini,, tp insyaallah, kalau ini yang terbaik untuk kamu, kita redhakan sahaja.. semoga jalan yg kita pilih, memberi kebahagiaan yg hakiki pada kita .. tak putus2 doa aku titipkan pada sang Pencipta, semoga kamu baik2 hendaknya.. dan semoga, ALLAH temukan jua kita suatu hari nanti, untuk menunaikan janji kita.. ameen.. insyaallah..

doakan aku wahai saudara2ku..

komputer yang menjadi tempat tatkala kebosanan, mula buat hal yang tak di sangka2.. Allah saja yang tahu macam mana aku hadapi semua ni.. klu dulu, di saat2 komputer buat masalah, si dia akan menghulurkan bantuan untuk ringankan beban.. tapi sekarang, aku sedar.. ALLAH tempat meminta segala pertolongan.. ALLAH bisa menarik ornag yg kamu sayang dalam sekelip mata, dari arah yg x kita duga.. ALLAH nak buktikan, sejauh mana kebergantungan kamu kepada ALLAH dlm kehidupan seharian kita.. time ALLAH mengambil dia dari hidup aku, aku belum pun ready untuk trima semua ni.. tapi, alhamdulillah, sekurang2nya aku bukan lagi dalam fasa yg leka dalam nikmat cinta manusia.. tapi dah sampai masanya aku menyahut cinta Tuhan Yang Esa sebelum aku di jemput oleh-Nya suatu hari nanti.. semoga masa yg ada, dpt membuka mata dan hati aku seluasnya untuk berada dalam cinta ilahi..

doakan aku wahai saudara2ku,,

atas apa yg aku lalui kebelakangan ini, aku mohon,, saudara2ku mendoakan ketabahan aku untuk menghadapi semua ni.. mungkin dugaan ni nampak biasa2, tapi hakikatnya,,, kalau x besertakan iman, harus aku pilih jalan hitam untuk mengakhirkan semuanya.. :(

semoga kita semua dalam redha ALLAH..



No comments:

Post a Comment