Friday, January 28, 2011

breakup?

bismillahirahmanirrahim..


lately, sepanjang x update( sbnrnye, sepanjang hidup ni lah) bnyak jumpe case2 breakup. either u or ME. haha.. so sbnrnye, x de lah sgt best ckp hal ni.. sbb nye ni lagi satu sifat jahiliyyah dalam diri aku yg aku kne kikis sampai lah masanya datang...


hurm, x tahu nak ckp ap pasal breakup... salah? of course lah kan! tapi x tahu knp diri ini x stop lagi buat.. sampaikan satu hari tu, terbaca satu artikel pasal 'LAZATKAH MAKSIAT ' (cari lah artikel ni, best!) so,,, bile bace artikel ni, rase mcm zap! zap! zzaapp!.. merobek2 hati ni,, kne batang hidung sendiri..

x nak sentuh bab couple.. x nak! x nak! x nak! ( semangat x?? haha).. nak straight je sampai breakup.. boleh? actually, breakup bukan satu hal yg senang.. tapi.. tu lah balasan yg Allah nak bagi sbb kan x dgr cakap Allah.. for me lah.. n even now pun, dah start ke arah tu.. slow2... sbbnye kne dah berubah skrng ni.. buktinya? 2 bulan x jumpa... 2 bulan x kol.. msg, seminggu 7 keping atau kurang.. either cik metc or me yg berubah.. x penting.. yg penting.. 2 2 kne berubah.. oh suraya, tlonglah berubah...


bile jadi mcm ni, btul2 check balik diri sendiri,, time2 macam ni lah baru nak beringat2, berdekat2 dengan Allah ( selain waktu exam).. teruk kan? patutnya setiap masa je ingat Allah ni,, ok.. sngkan cerita... breakup dgn orng tersayang kita rasa mcm sedih sgt.. kan? sedih yg x tergmbar lah.. tapiii... knp time tu or sebelum2 ni, kita x rasa sedih sbb msa kita in reltionship dgn orng tersayang sbnrnye kita dah pun 'breakup' dgn Allah.. pencipta kita.. mana yg patutnya kita sedihkan?? ALLAH atau insan tersayang yg kononnya sayang kita sampai mati... hurm? ntah r.. tulisan aku ni mmg berbelit2 sbbnye alih2 yg bca adelah myself cause ni peringatan untuk diri sendiri jugak.. :P actually, sbb lain is that aku jugak x de skill menulis,.. haha.. sorry sorry sorry,, :P

bila pikir2 balik, rase nak lempang laju2... knp nak pertaruhkan hati pada orang yg kita x tahu akan jadi suami kita x nanti.. oh, aku sgt respect pada sape2 yang hidup bahagia sampai hujung nyawa dgn first love die.. tlong ajarkan boleh ? teheee :)


penah satu masa, aku berdoa.. ALLAH, tlong bukakan aku jalan.. n now, aku rasa jalan tu dah terbuka untuk aku gerakkan kaki aku.. samada aku yg nak atau x.. sumenye depend pada aku.. ade je mase2 rase rindu datang.. tp trust me.. aku dpt rase syaitan tu makin 2 lah cucuk2 supaya aku ingat lebih2.. syaitanirrajim betul!

ape pun, masa breakup ni, most people akan pretend untuk smile, happy mcm x de pape yg berlaku,,, tp actually, hati die sakit sgt2.. including me.. haha.. bila dah sedih, terkedek2 ambik wudhuk, bace QURAN.. orng penang ckp, baru ada akai! ape pun, mmg x dpt lari dari buat dosa.. so dlm case mcm ni... even lah dlm permulaannya time sedih baru sungguh2 cari Allah, its ok.. it is a good start.. trust me.. bila rase sedih tu datang, pergi lah cari ALLAH.. menangis pada Dia.. pura2 menagis pun x pe.. menangis lah sbb hati ni sakit sangat2... n menagislah,,, mintak maaf pada ALLAH sebb lupakan dia waktu senang.. n bersyukurlah,, ALLAH still bagi chance untuk kita berdamping dengan Dia sepanjang hidup kita..

cakap mmg senang.. nak buat?? susah sgt kan? tapi x mustahil.. satu time dulu, aku penah gelak sorang2 bila ckp pasal breakup cz time tu aku pk, X MUNGKIN lah aku akan breakup dgn cik metc cz kitorng lame knl, saling bla bla blaaa.. (reason yg nak muntah).x mungkin!. tapi sekarang, ambik ko.. slow2 sume ni jadi time aku tgh berusaha untuk berada di jalan ALLAH semula... aku take sume ni as hikmah pada diri aku.. hikmah yg aku sendiri x pasti ape, tapi yg pasti,, ade reward untuk aku IF AKU ISTIQAMAH....

ape pun,, bagi aku,, even jarang contact.. bukan sbb benci, tapi sbb kne cari turning point for us.. even ape pun jadi,, aku serahkan cik metc pada ALLAH, n aku yakin, ALLAH akan jaga cik metc sebaik mungkin.. doa untuk jodoh kitorng? pasti! the rest, aku serah pada ALLAH untuk tentukan.. bunyi mcm senang je.. hakikatnye.. ALLAH saja yg tahu.. rindu? mesti lah sekarang ni.. tapi aku try tolak rindu tu sebaik mungkin cz aku pecaya.. klu aku berjaya buat ni, aku dapat buat for the rest of my life..

n pada kawan2,, doa2kan hati aku cepat sembuh..

so sbgai penutup pada entry ni, aku attach skali doa2 yg sesuai di apply bila kita berada dalam situasi2 yg tertentu.. :)


p/s: sdg beusaha untuk mengambil perpisahan ni satu permulaan kepada satu hubungan antara aku DIA, n dia.. :)

No comments:

Post a Comment