Sunday, January 9, 2011

mark nak tutup fb, so?

salam..

wah, terpanggil plak nak bg komen pasal nak ttup fb segala..

honestly speakin', mmg aku pun bkk fb tiap2 hari.. yes, tiap2 hari.. n lately ade rumors ckp pasl mark nak ttup fb cz die nak his old lyfe...

so, rmai2 lah yg OMG OMG OMG!! FB NAK TTUP, BOLEH KE LPAS NI X DE FB?

see? tenat x tenat umat skrng?? fb nak ttup JE PON.. ade bnyak lg media korng nak bercontact segala..

asal fb nk tutup, meraung x tentu pasal... dik, x hadap Quran sehari, x de lah pulak nak OMG OMG OMG! hurm?

saudara2ku,
jadilah seperti pasir, di campak ke darat menjadi gunung, di campak ke laut menjadi pulau.. subhanallah,, pandai2 kan adapt dgn suasana.. klu x de fb, gune emel.. x de hp, gune public.. n dari situ kte kne manfaatkan diri kite untuk jadi orng yg memberi manfaat kepada orng lain..

mmg sng nak ckp kan? buat x thu lg.. tp kne lah bljr improvekan diri dgn Islam,, aku dulu pun mcm2 dah buat.. sampai bile kenang balik,, aku tnye diri aku,,, aku ni muslim atas nama or ape sbnrnye? aku buat hal2 yg sorang muslim x ptut pun buat.. malu dgn Allah, malu dgn nabi Muhammad.. aku dgn riak berbuat dosa, dgn senang hati aku gunakan anugerah Allah untuk berbuat dosa.. melampau kan? itulah aku yg dulu, n aku harap aku istiqamah dlm menjauhi sume ni.. n aku berhrap sgt2, if jln yg aku tempuh mase depan ni terpesong dr jalan2 Allah, kawan2, tlonglah nasihatkan aku....

back to the story,,

tlonglah, balik ke jalan Allah,,, klu dulu x de fb kite boleh hidup, knp skrng x d fb kite x boleh hidup? hurm...

sekalian umat akhir zaman,
kite back to basic, pgg al-Quran n sunnah, x kan sesat hidup kite d dunia ni.. 2 bnde je kne pgg, al-Quran n sunnah,, bukan fb n lain2..

yg hak itu jelas, yg batil itu jelas,, kedua2 ni x kan bersatu even ONCE n x de ragu2 atas kedua2 ni,,, barang siapa yg menjauhi ragu2 antara hak n batil , terlepas die dari bisik2 syaitan.. indah bukan?

oh suraya ni,, pandai pulak ckp lately ni ye? x de la baik sgt pun die ni,, ckp je lebih..

yup, aku x seperfect mane pun,, tp selagi ade kudrat dlm diri aku, setapak2 aku nak kembali kpd jalan Allah, aku x nak lagi mengundur dr jalan Allah mcm yg aku dah buat b4 ni.. n sbb tu, aku nak ajak kawan2 sume, same2 kite berpimpinan tangan, kembali ke jalan tarbiyah..

so please, x de fb bukan pengkhiran segalanya.. maybe ia satu permulaan untuk kita..

:) :) :)

salam sayang untuk semua bakal penghuni syurga..

p/s: fb x de dlm rukun iman n islam.. :) sekadar peringatan untuk diri sendiri dan insan2 yg aku syg...

No comments:

Post a Comment