Wednesday, January 12, 2011

specky.

bismillahirahmanirrahim..

entry ni just nak ingt balik, 1 of memories yg aku dah lalui dgn BESTFREN aku. :)

ok first, aku pakai speck sgala bnde ni masa standard 3. 9 thun,, x tipu punya,, bestfren aku ni pun pakai mse drjah 3. woha! (baru aku perasan sume ni) :).. mase b4 pakai, rse mcm best sgt tgk orng pakai speck, rse stylo sgt lah pakai speck,, kebetulan, aku DULU (dulu je) sgt rajin membaca,, x kire ape pun bahan yg boleh di baca, aku akan gagahkan diri nak baca sume tu even dalam GELAP (read: otak di lutut).. until one day...

ade klas agama islam, n yg masuk tu ustazah.. mase die tulis kat papan hitam tu, aku yg dduk kat depan sekali, sumpah x nampak ape die tulis.. so aku ambik insiatif untuk g depan sikit, depan lagi, depan lagi, still x nampak,, until 1 point aku dah sentuh papan hitam, baru aku nampak ape ustazah tu tulis.. see? truk kan? rse mcm Ya Allah, mcm mane ni, dah x nampak sgt2 ni,,, mcm 2 pk dlm kpala mase tu,, camne nak bgtau ayah yg aku x nmpk( read: aku sgt takut dgn ayah). mesti ayah marah sbb kne pakai speck, mane nak cari duit nak pakai speck, kne buat pembedahan ke? bile ingt2, rse nak lempang diri sendiri kuat2 cz pk ntah hape2.. padehal, just pegi depan ayah, ckp ..( ayah, kakak x nampak, nak buat speck boleh?).. :).. then..

malam tu aku bgtau mak aku, lepas bgtau, aku cepat2 lari ke luar umah sambil ngis sbb takut ayah marah aku nak pakai speck.. haha.. suraya suraya.. see ? betapa st***d nye kamu mse kecik (mcm la besar2 dah jadi pandai) :P... soo malam tu ayah aku dgn senang hati ckp, ok ,, weken ni kite pegi buat speck.. SIMPLE kan? aku je pk lebih( owh, tebiat ni samapi sekarang ade lg, kesian si metc).. :P.. n then....

weken tu buat lah speck kat kedai speck pling murah kat kepala batas.. n smpi je kedai, trus check power mata.. n at dat time my power dah 300++.. so, amoi tu pun kluarkan lah design2 speck yg THE LATEST ONE konon2nye.. n collection die paling latest adelah speck yg bingkai besi.. besi yg shining time ko tangkap gambar dlm gelap. n if tgkap gmbar dlm gelap pun, nampak bingkai speck kau je.. tp time tu dah rse COOL sgt dah cz x rmai lagi pakai speck..( aku dah google dah gmbr speck tu, tp errr sbbkan old school sgt, google pun x simpan lg gmbr speck tu).. next..

aku pakai speck tu x sampai setahun, n boleh ckp tiap2 thun speck aku WAJIB patah.. n tiap 2 thun jugak aku tukar speck.. sampaikan mak aku tgur, ai, x patah lagi ke speck ni? :P.. lpas 2 tu aku dah x ingt,, sampai drjah 6, aku pakai speck BOLAT punye,, yg ade bingkai, n bulat.. feeling cam harry pottaah..

mcm ni lah gaya2nye,, cume tukarkan jadi bingkai besi.. huwaaa.. cute kan? harry pottah tgk pun ngis2,, :P.. then, mase f1. dah rse mcm buruk sgt speck tu... n aku pun tukar pakai speck yg best sikit.. speck x de frame,, waah,, time tu betty tgh hot, so feeling2 betty lah, transformasi dr speck bulat n buat muke x elok, n konon2 pakai speck frameless tu, ade lah jugak saham naik sikit.. ahaha. tu pun, speck tu ttp bulat.. :).. dipendekkan ceritaa...

sampai lah ke f5, tiap2 thun or 2 thun sekali aku akan tukar speck , but stil, pakai yg frameless.. sampai lah nak masuk plkn, aku pakai balik speck ade frame cz nk kne buat aktiviti lasak.. tu pun, speck yg frameless tu patah kat plkn, cz ade orng pijak time smyg subuh kat kem.. mmg tadir hayat speck tu samapi ke situ dah.. n untill now, aku ade 2 speck yg slalu aku tukar2, satu frameless, satu ade frame.. senang.. agak2 x sesuai dgn tudung, pakai lah speck mane2 yg sesuai.. :)

n overall, yg tgk sume perubahan speck2 aku other than my family adelah, dia..


so entry ni nak refresh balik , memory2 aku dgn dia.. since die dah nak fly ke nz, maka, next2 entry pun akan ingtkan momries kami.. even jauh di mata nanti, insyallah, selagi ukhwah kita berlandaskan jalan Allah, Allah tetap jadikan kite dekat.. kawan sampai bila2.. :)

p/s: dah x sedih lagi bile tulis n ingat pasal sahabat.. :)

1 comment: