Tuesday, April 5, 2011

hari yang neletihkan..

bismillahirrahmanirrahim


fuhhh.. penat! penat dr semalam lagi.. huhu.. semalam..

x leh tdo. then gidek2 hp ni kot 2 la ade bnde menarik yg aku stil x tahu. memang ade! aku gatal tangan nak g set up kan PIN num, pastu kne block.. try PUK sampai 7 kali.. pun x boleh.. ggogle camne nak buat. suh cari dekat celcom punye website.. sekali die offline daaa.. pastu google2 lagi, ade yg ckp blakang sim tu ade. aku pun try2,, sume sekali try ade 9 kali.. aku try dah 8 kali.. tinggal sekaliii je lagi before sim aku kne block trus.. time tu dah pkul 11 lebih,. dah la aku suh mak aku kol pagi esoknye.. cuak2.. nak contacct orng pun x boleh.. dengan hati x tenang, x pe.. tido.. sampai pagi ni, bangun2 trus bukak website celcom..

satu hal plak lagi.. die mintak serial num.. serial num kejadahnye klu sim pack tu pun aku dah hilang.. huhu,, dalam hati risau bebeno.. dah la tinggal sekali je lagi.. ok fine.. bukak sim, copy num yg kat blkang sim.. n from that aku tahu.. oooo.. yg tu ke serial num.. hihihi.. setel2 sume, die bagi PUK code.. fuhhh... lega sangat! then..

pagi2 dah angkut barang untuk launching biosc club.. pastu tanam2 pkok,

(tanam pokok gaharu .. kiri my class rep, kanan my lecturer)

(ni plak gambar lecturers aku..semuanya except for indian yang kiri sekali, tu clasmate aku.hihi)

then.. time untuk refreshment.. aku dah cuak kot2 air x cukup.. sebabnye aku laa yg kne buat air tu.. huhu.. alhamdulillah, cukup elok2 je untuk semua dapat.. makan pulak, diorng jamu tart telur.. bukan fav aku.. huhu.. pastuu..

dah abes2 kemas, ade la lagi junior aku (lelaki) dalam 4 orang la. melayu.. diorng ni, datang awal, balik lambat. aku ingat kan diorng balik lambat sebab nak tapau tart telur, upenye nak tolong.. tapi before event abes, ade satu bnde yang lawak pasal diorng ni..

junior 1: weyh, cepat la pegi,, nanti diorng angkat bawak balik satu kotak tart tu, melepas ko nanti...

junior 2: laah, sabar laa... japgi2 aku ambik la. ce bawak besabar sikit..

junior 1: ko ni, cepat la.. tgok tu, diorng dah nak angkat dah.. abes rrr...

pastu aku nampka junior 2 ni gerak g kat tempat tart yg bnyak extra lagi.. aku ingat diorng nak la tart tu,, tapi sampai2 kat tempat tart tu, aku tgk junior 1 ni TANGKAP GAMBAR ni..

.. bukan nye ambik tart, tangkap gambar jeeee... aduhai.. aku rse budak ni blogger agaknye.. sampaikan bergaduh2 nak tangkap gambar tart JE.. huhuhu.. x fhm aku..

pastu, bile dah sume orng balik tinggal la aku dengan diorng ni, n 3 ornag lagi klasmate aku.. aku pelik, pesal la budak2 junior ni x balik2 lagi.. duk tersengih2 tgk kitorang buat kje.. pastu, sorang clasmate aku ckp la, since aku ni melayu, n junior tu pun melayu, die suruh la aku offerkan tart tu kat diorng.. ah! segan aku,, diorng tu ramai.. last2, aku suh je clasmate sorng lagi yang pegi offer.. TAPIII, diorng x ambik pun.. aku wonder, ape point diorng duk tercongok kat situ lagi kan?? aku pun, fine je, lantak lah korang. tibe2 sume pakat datang tolong aku kemas barang2.. aku macam,, waaaahhhh,.. ade jugak laki mcm ni eh? rupenye nak tlong kemas upenye.. haha.. good boy..

pastu aku pun ke toilet coz nak basuh tempat letak air tu, yg junior2 aku ni duk sibuk nak angkat barang2,, pastu..

junior 1: KAK, meja ni mane nak letak eh??
aku: letak je kat tingkat atas, kat mane2 clas pun boleh. (dalam hati,, KAK ko panggil aku??, kite sebaya okk?? ) mungkin lah jugak sebb diorng first year, n aku 2nd year, diorng ingt diorng muda la.. padehal, sebaya ok! mungkin jugak x kan la diorng nak panggil adik kan? x sesuai gitu,.. haha.. x kan nak panggil awak kot, lagi x sesuai kan? kak pun kak la.. terbatas sikit pergaulan tu.. hihi..

pastu dah penat gler,, balik umah siap2 nak g usrah pulak.. tapi.. hujan.. maka, aktiviti bersambung ke coursework.. hihihi..

itu je la crite hari ni..:)

see ya!

No comments:

Post a Comment