Sunday, April 3, 2011

x dapat pun tipu hati sendiri.

bismillahirrahmanirrahim..

tadi jalan2 dekat fb, ade orng post video kat bawah.. dengar2 jap, best jugak..

kadang2 aku cakap,X PE JE putus cinta, X PE JE x contact cik metc, X PE JE x de partner.. memenag btul. memang xpe.. tapi banyak mane pun aku cakap, aku cakap kat satu dunia pun, aku memang x dpt tipu diri sendiri.. hakikatnye, dalam hati aku ni, sedih sangat.. sedih yg teramat... ya ALLAH, serius.. sekalipun aku nekad, aku buat ni kerana ALLAH, tapi mesti ade one moment, yg buat aku sedih pk hal yg lepas. aku x salahkan cik metc atas ape yg jadi.. memang ini yang terbaik. memang, iman aku x sekuat sahabiah yg lain.. kadang2 aku cepat salahkan tadir.knp jadi mcm ni, knp x mcm tu.. suke2 hati aku je ckp mcm tu,.. aku jadi x redha dengan apa yang Allah takdirkan pada aku... kne cepat2 istighfar..

.. ramai orang boleh bercakap, waima seyakin mana pun die,deep inside die.. x de sape pun yang tahu.. antara die dengan Tuhan.. tapi,

aku percaya,, Allah akan berikan yang lebih baik untuk aku. Allah menjanjikan yang lebih memahami aku di masa depan.. siapa yang x cemburu, tgk orang lain ade tempat nak bercerita masalah, ade tempat nak gelak sama2.. tapi,, yakinlah.. yakinlah suraya..Allah menyambung cinta kamu denganNya..

:(

dats y aku selalu bzkan diri baca artikel motivasi, meletihkan diri dengan bergerak sana sini.. aduhai... kadang2 rse menyesal pulak bercinta sebelum kawen, nak je kawen cepat2, tak payah pk nak break up segala.. tapi, tu bukan mudah. persiapan agama pun belum ready, yang lain2 ape tah lagi... so for the time being, kne banyak2 berdoa pada Allah diberikan hati yang baru.. hati yg cinta kan Allah lebih dari segala2nya.. eventho skrng dah x de sape2, stil.. aku bersyukur.. ade ibrah yg aku dapat n mmg aku syukur sangat2 ..

p/s: mode sedih tibe2 bile ternampak gmbr cik metc kat fb. alhamdulillah, dia sihat.. sejuk hati seketika..

1 comment: