Monday, April 25, 2011

indahnye hidup ni..


bismillahirrahmanirrahim

waaahh, rse mcm lame x tulis entry kat cni cz aku berbz d tempat lain.. :)

so here goes d story..before ni, pernah terdetik dlm hati nak bercuti dr usrah kejap. tapi, ternyata, Allah masih sayagkan aku as Dia masih memilih aku untuk hadir dalam program2 ilmu.. malam jumaat, dah rse excited sangat nak pegi daurah di serdang,, first time dlm hidup aku, aku membuka hati sluasnya untuk ad dalam majlis ilmu, puji pada Allah sbb membuka hati aku .. terima kasih, Allah.

pagi sabtu, bertolak ke serdang, dekat je dgn mines and downtown.. subhanallah, perancangan Allah sangat teliti.. aku jumpa dgn ramai adik2 yg sgt best. masa mula start travel pun, aku sgt sebak sbb satu rumah aku join usrah ni n pegi dalam satu kereta. ukhwah mcm nilah yg ak mahukan..

so sampai kat sne mcm biase, daurah. tai yg bestnye kali ni, talk diberikan oleh ustazah n ustaz yg berpengalaman n superb best n klakar.. :) mlm sabtu tu, aku tdo lmbt, dlm kul 3 tdo, kul 4 lebih dah bangun mandi, n solat sunat.. istikharah jugak.. bile solat tu, ak solat sebelah kak yana, kak yana ni, sorang yg memang jenis ak. cepat tersentuh.. masa sujud yg last tu, rs sebak sangat. ak sebak sbb atas kepedihan yg aku lalui, Allah memilih aku dari ramai2 dari luar sana untuk bersama beribadat keada Allah.. n ak jugak menagis, atas semua dosa2 aku.. rsa mcm tolonglah ampunkan aku , sbb aku mmg x nak un ingat hal yg lepas lagi. ak dah cukup muak untuk hidup dlm keadaan mcm tu lagi.. lepas solat tu, mmg nagis sgt2, tibe2 kak yana peluk aku, tnye ok ke x. lepas tu, kak yana pun sebak sekali.. haha. results from istikharah , ak stil akan constantly buat istikharah.. sbb x jelas lagi petnjuk tu, mungkin sbb dosa2 aku, terhijab segala petunjuk2 tu,,

aku buat istikharah ni, sbb aku nak mintak petunjuk dari Tuhan.. if memang mizan jodoh aku, maka aku mohon eratkanlah hubungan ini, kembalikan lah mizan kepada aku bila samapi masanya, n kuatkan lah semangat aku untuk berusaha mendapatkan dia kembali n at the same time, nyalakanlah bibit2 cinta yg aku mohon, berlaku dalam keadaan yg suci.. bukan lagi mcm dulu..

n if mizan bukan jdoh aku, maka aku mohon, Allah putuskanlah segala pengharapan aku pada mizan, jauhkannlah kami, n mohon diluputkan segala memori aku dengan dia. berikan aku petunjuk ya Tuhanku..


ap pun, wallhualam. semua petunjuk dari Allah, atau mgkin ap yg ak dpat just suara syaitan . ap pun, aku serah pada Allah..

pasal mizan, ak sngt berharap Allah membri juga petunjuk pada dia.. ak berharap sgt die faham situasi n lakukanlah mcm mana yg dia dapat petunjuk dari Allah.. aku redha ats setiap ap dia buat, s long s die mendapat ilham tu dari Allah, bukan sengaja untuk menyakitkan hati aku, or utk tinggalkan aku.. jelas, klu die buat semua tu untuk kepentingan die, die kne ingt, die boleh nak tingglkan aku, or sakitkan hati aku, tapi kuasa Allah melebihi segalanya.. mungkin hari ni die boleh bersuka ria atas kesedihan aku, tapi mungkin esok lusa, boleh jadi pada dia. itu sunatullah, ketetapan Allah.... so for the time being, aku redha dia nak cari perempuan mana pun, sbb aku yakin, klu die x fixedkan hal ni, bnyak lagi dr Allah yg menuggu.. aku redha..

so ahad tu balik, pegi subang n shah alam, aku beli jubah n buku.. ak beli 2 buku, la tahzan for unmarried , n kalam cinta dr Tuhan..

ni buku yg ak beli:


ni pulak buku2 yang aku berkenan sangat2. tp x mampu beli..
rm3++


rm 2++




wedding in heaven,,, ni paling bestttt!




seharian aku berjalan dgn kina, yaya n ikin... sampai umah pun da malam. hasilnya.. hr ni, aku demam.. :)

ok. dats it. semoga Allah memanjangkan usia aku untuk menulis lagi d blog.

No comments:

Post a Comment