Sunday, March 27, 2011

sejuk hati akak, dik..

bismillahirrahmanirrahim..

semalam kan hari emo sedunia,, hari ni x de emo sangat.. sebab dah ade orng teman kat umah.. :)...

petang tadi jalan2 kat fb.. tibe2 tgk ade sorng kawan tunjuk video pertandingan ape ntah. kat tv1.. then bukak la kat u-tube nak tgk video ni.. sekaliii... internet lambatt derr. so, download je trus kat real player, biarr.. then g mandi, solat.. after solat, g bawah jap.. cari air buat air sirap sejuuuukk.. nikmatnya, Allah saje yg tahu.. :).. dah siap2 bancuh air, naik atas, tgk download dah siap belum... berbunga2 hati bila tgk dah siap.. makaa, kite pun dduk atas katil.. tekan butang play... jom kite tgk video kat bawah ni.....


atenye, sweet x budak ni berceramah? jangan cakap pasal bersatu, kalu di tikar sembahyang pun kita X MAMPU.. subhanallah.. bukan kah itu satu perlian untuk kita yang tidak bersama berjemaah tatkala azan memanggil2 kita? aduh! budak sekecil ini pun sudah tahu kepentingan solat berjemaah.. aku? kita? aduhai, budak kecil.. siapa ibu bapamu? mahu saja aku berkenalan.. minta panduan, bagaimana bisa melahirkan seorang lelaki yang petah berkata, dalam menegakkan agama kita..

aduhai, cair hati, basah pipi dibuatnya.. subhanallah.. kanak2 seperti ini, kalau di asah bakatnya, diberi pelajaran yang sewajarnya... insyaallah, andai menjadi pemimpin kelak.. akan melahirkan rakyat yang rukun.. insyaallah..

aku bangga, dengan dunia yang dalam kekalutan melahirkan bangsa yang wahan, masih ada si kecil ini yang ingat pada Tuhan.. pendidikan sekarang, manjadikan muzik satunya teras untuk menghiburkan kanak2. bukan lagi cerita keagungan para sahabat.. bukan lagi zikir dan nasyid ingatkan Tuhan.. terdetik juga di hati, mengapa aku dilahirkan dalam dunia yang sebegini.. namun, takdir Tuhan melebihi segalanya..

aku hanya mampu mengambil ibrah di atas semua ini, dan menganggap ini satu benteng jahiliyah untuk aku.. susah, namun x mustahil..

to dearest zaid, truskan perjuanganmu sayang.. kakak menyokong dari belakang..

No comments:

Post a Comment